Ny satsning på eget innehåll när jobba-i-fastighetsbranschen.se växer

Jobba-i-fastighetsbranschen.se får en ny förstasida. Den ska ge utrymme för nyheter, eget innehåll i form av filmer och reportage, samt information om aktuella event som berör kompetensförsörjning och utbildningsfrågor inom fastighetsbranschen.

– Genom den här satsningen vill vi låta olika parter i branschen komma till tals och berätta själva om hur det är att jobba i fastighetsbranschen, berättar Hamid Ershad Sarabi, kommunikationsansvarig på Fastighetsbranschens Utbildningsnämnd.

I början av året lanserade Fastighetsbranschens Utbildningsnämnd (FU) en ny branschplattform för att öka fastighetsbranschens synlighet externt och öka dess attraktionskraft. Satsningen möttes med väldigt positiva reaktioner och stor del av branschen har ställt sig bakom initiativet. Bland annat finns nu över 160 arbetsgivare och nästan lika många utbildningar att hitta på sajten, och hela branschens närvaro på gymnasiemässan Future Skills kommer att gå under Jobba i fastighetsbranschens paraply. 

Nu tar vi nästa steg för att marknadsföra branschen. Den nya satsningen innebär en ny del i den befintliga plattformen där eget innehåll kommer stå i fokus.

– Vi tror att bästa sättet för att locka människor till fastighetsbranschen och öka attraktionen är genom att låta de som redan finns och verkar inom branschen komma till tals. Det kan till exempel göras genom ett reportage om en ny utbildning, en film med en personlig berättelse om hur det är att komma in i branschen, eller bara en nyhet om nästa ansökningstillfälle till de utbildningar som leder till ett jobb i fastighetsbranschen. 

– Vi vill att så många olika perspektiv som möjligt ska lyftas fram och därför uppmanar vi alla arbetsgivare och utbildningsanordnare till att tipsa oss om nyheter och berättelser vi kan publicera på sajten.